Lunch

Lunch · 17. december 2020
De één zegt "je moet brood laten staan om af te vallen", de ander eet 8 boterhammen per dag en komt geen gram aan. Persoonlijk vind ik dat brood prima thuis hoort in een gezond voedingspatroon. De 'gemiddelde' Nederlander eet wel te weinig groente, omdat we zoveel brood eten. Daarom kies ik er zelf voor om mijn lunch regelmatig af te wisselen met een salade, een gevulde soep, pasta of curry. Brood kan je ook rijkelijk beleggen met verschillen groentes. Lees hier 6 gezonde variaties voor op brood

Lunch · 10. december 2020
Havermout pannenkoeken met maar 4 ingrediënten. Je kunt ze eten als ontbijt, met de lunch of gewoon lekker tussendoor als snack. Door de banaan zijn ze lekker zoet, zelfs zonder beleg zijn ze heerlijk! Als je kleine pannenkoekjes maakt kan je ze makkelijk omdraaien, ik maakte deze pannenkoek in een pannenkoekenpan. Ik at ze met appel en bosbessen, maar er zijn heel veel variatiemogelijkheden (zowel zoet als hartig) Eet smakelijk!

Lunch · 12. november 2020
Zelf vind ik het heerlijk om soep in de koelkast te hebben staan. Iets warms eten bij de lunch is met dit weer geen straf. En een flink portie groente kunnen we allemaal wel gebruiken. Deze soep is ontstaan omdat ik trek had in soep maar niets meer had staan. Ik vond een zakje wortelen die eigenlijk al over de datum heen waren en de vriezer lag een zak pompoenblokjes. Uit ervaring wist ik dat curry madras kruiden erg lekker zijn in combinatie met pompoen en wortel. Super makkelijk en gezond!

Lunch · 05. november 2020
Wie wil er nou niet een lunch die zo op tafel staat... en dan ook nog eens goed past in een voedzaam/ gezond eetpatroon. Ik heb hier een recept, die je zeker een keer moet proberen. Een dikke berg groente, maar dat kan in dit seizoen en deze periode van virussen geen kwaad. Het draagt bij aan een betere weerstand door de vele vitamines en het bezorgt je ook nog eens een goed gevulde maag. Eet smakelijk!

Lunch · 30. oktober 2020
Jullie hebben kunnen lezen dat de vleesvervangers uit de supermarkt niet allemaal even gezond zijn. Daarom verwerk ik vaak peulvruchten door mijn maaltijden om toch aan een portie eiwitten te komen. Zwarte bonen hebben veel gezondheidsvoordelen, daarom deel ik graag deze bonenburgers met jullie. Ze zijn lekker bij de aardappelen en groente (met een beetje saus bijvoorbeeld), maar ook lekker op een boterham, met wat sla/ tomaat/ komkommer. Sturen jullie een foto als jullie ze gemaakt hebben?!

Lunch · 18. september 2020
Avocado, boordevol goede vetten en rijk aan allerlei vitamines. Een goede reden om deze vrucht toe te passen in jou voedingsschema. Ik kwam een super gemakkelijke spread tegen. Ik probeerde hem uit en vond hem zeker geslaagd om met jullie te delen. Prakken, kruiden, beleggen en klaar. Probeer hem eens!

Lunch · 16. september 2020
Zaden en pitten zijn mega gezond voor je. Ze hebben meerdere voordelen. Ze verzadigen, zitten vol gezonde vetten/eiwitten en helpen je bij een soepele stoelgang. Deze crackers zijn gemaakt van alleen zaden, pitten en kruiden. That's it! Even een uurtje alles laten weken, op de bakplaat leggen (ik gebruikte een rond vormpje) en in de oven. Ideaal voor bij de lunch of als tussendoortje.

Lunch · 10. september 2020
Deze bowl maakte ik van de week voor het eerst. Zeewier leek mij nou niet bepaalt lekker, toch wilde ik het een kans geven. Ik vond het bij de AH. Ik zocht naar een recept wat gemakkelijk te maken is. Ik heb er nu één gevonden en die staat meteen tussen mijn favorieten lunch maaltijden. Zo gemaakt, heel voedzaam en ontzettend lekker!! Groente wassen, snijden, rijst koken en tofu opbakken en klaar. Probeer jij hem ook een keer? Laat mij dan weten wat je ervan vindt...

Lunch · 04. september 2020
Op de vraag "wat zien jullie graag terug in blogs" kwam duidelijk naar voor dat jullie makkelijke, magere lunch recepten wilde zien. Hier is numero 1. Een wrap die je heel snel op tafel zet. Snijden, beleggen en eten. Er zit lekker veel groente op en door de kidneybonen vult hij goed. Voedzaam en snel, met niet mega veel calorieën. De edelgistvlokken zijn bij de "normale" supermarkten te koop. In ieder geval bij de AH. Eet smakelijk!!

Lunch · 31. juli 2020
Ik gaf je in mijn blog over pindakaas wat handvatten om je keuze te maken tussen de verschillende soorten pindakaas. Maar een pindakaas zelf maken is eigenlijk ook super makkelijk. Het enige wat je nodig hebt is pinda's en een keukenmachine. In dit recept gebruik ik amandelen en cashewnoten voor een notenpasta. Maar dit recept is ook hetzelfde uit te voeren met pinda's.

Meer weergeven

Enjoya

Lisette Bethlehem-Bierman

Buitenkruier 81

1841 EP Stompetoren

0626796559

info@enjoyavoeding.nl