Diner

Kip kerrie
Diner · 11. februari 2021
Misschien ziet het er niet zo lekker uit als dat het is... Maar dit is echt één van mijn lievelingsgerechten. Ik ben gek op kokos en die maakt dit gerecht romig en vol van smaak. Ik vervang de kip door een vegetarische variant, maar stiekem vond ik dit gerecht zoveel lekkerder met gewone kip. Echt een keer proberen!

Nasi zonder pakje of zakje
Diner · 04. februari 2021
Nasi is op veel verschillende manieren te maken. Wat ik nog veel om mij heen zie, is dat het kruiden(sausje) uit een zakje of pakje gehaald wordt. Bijvoorbeeld die van Conimex of Honig. Makkelijk, maar zo ontzettend zout en vol met stoffen die je lichaam niet nodig heeft! Zonde toch? Je kunt je kruidenmengsel echt heel goed zelf kunt samenstellen. Je hebt alleen het juiste recept nodig. Deze is gemakkelijk is en een stuk gezonder dan de pakjes en zakjes. Op naar de supermarkt voor wat kruiden...

Romige ovenpasta met pompoen
Diner · 21. januari 2021
Deze pasta ovenschotel is ideaal om alvast klaar te zetten in de koelkast en zo in de oven te schuiven wanneer het bijna etenstijd is. De ovenschotel is lekker romig door de bechamelsaus en de pompoen maakt hem wat zoet. De tijm is een heerlijke smaakmaker en maakt het gerecht af. De ovenschotel is makkelijk te maken en als je de pasta vervangt voor linzenpasta zit hij ook nog boordevol eiwitten. Echt de moeite waard om eens te proberen. Deze pasta is bij onze kinderen echt favoriet!

Boerenkoolstamppot met shoarma
Diner · 14. januari 2021
Boerenkoolstamppot, wie heeft er met dit weer nou geen trek in een heerlijke stamppot. Vaak wordt boerenkoolstamppot gegeten met een kuiltje jus, spekjes en een rookworst. 3 toevoegingen die echt niet de gezondste dingen zijn. Je krijgt met deze voedingsmiddelen veel verzadigd vet binnen. De variant die ik in dit recept beschrijf is zonder jus, spekjes en worst, maar met stukjes (vegetarische) shoarma. Heerlijk door de stamppot met wat (knoflook)saus.

Gebakken aardappeltjes met kruiden
Diner · 07. januari 2021
Aardappelen, ze worden nu echt gezien als een dikmaker. Daar ben ik het niet mee eens. Wel eten wij Nederlanders in verhouding veel aardappelen die ten kosten gaan van de hoeveelheid groente op ons bord. Wat ik aanraad is een flink portie groente, een stukje vlees(vervanger) en een paar aardappeltjes. In aardappelen zitten heel veel voedingsstoffen die ons lichaam goed kunnen gebruiken, zoals vitamine C en B. Ze bevatten ook heel veel vezels die weer erg goed zijn voor de spijsvertering.

Diner · 19. november 2020
Deze saus is ideaal om even snel op tafel te zetten. We kennen allemaal wel die groente restjes in de koelkast. Nog wat champignons die op moeten of een courgette die eigenlijk bijna weg gegooid moet worden. Door een paar (houdbare) dingen altijd in huis te hebben, zet je zo deze makkelijke saus op tafel. Zonder gekke toevoegingen en zeer smaakvol. Je kunt m op vele manieren zelf zo lekker maken als je wilt.

Diner · 22. oktober 2020
Als het buiten guurder wordt en de dagen worden donkerder krijg ik altijd zin in bepaalde gerechten. Stoofperen is er daar 1 van. Je kunt ze eten als bijgerecht bij de warme maaltijd, maar ook prima door je kwark als ontbijt of snack. Je hebt wat geduld nodig, maar veel werk is het niet. Er zijn heel wat variaties, ik koos voor alleen maar fruit suikers. Suiker is suiker, maar hier zitten door het fruit wat extra vitamines in het gerecht toegevoegd. Vooral het citroenschil erbij is een aanrader!

Diner · 24. september 2020
Dat broccoli heel gezond is, hebben jullie kunnen lezen in mijn vorige blog. Ik moest toen meteen denken aan dit recept. Een couscous gerecht met kip en broccoli. En een kruid wat ik zelf nooit erbij had kunnen bedenken, namelijk kaneel. Kip met kaneel is echt ontzettend lekker (vind ik en mijn gezin). Dit gerecht is makkelijk, voedzaam en is vrij mager. Leuk om eens uit te proberen. Misschien zijn jullie net zo enthousiast over de combi van kip en kaneel als dat ik ben. Laten jullie het weten?!

Diner · 27. augustus 2020
Sojaboontjes zijn een ideale vleesvervanger. Boordevol eiwitten en ijzer. Dit gerecht is heerlijk als diner, maar kan ook prima als lunch gegeten worden. Ik maakte hem voor mijzelf en at er de volgende dag nog een keer van. Bom vol vitamines en mineralen en zeer smaakvol door de heerlijke kruiden. Het gerecht staat zo op tafel, echt de moeite waard om eens te proberen.

Diner · 10. juli 2020
Zoals ik in mijn blog over pastasaus had beloofd een recept van een super snelle/ lekkere en gezonde pastasaus. Boordevol groente en naar eigen smaak aan te passen. Je hebt er wel een blender of keukenmachine voor nodig. Mijn kinderen zijn dol op deze pastasaus en ze hebben geen idee dat ze zoveel groente aan het eten zijn :-)

Meer weergeven

Enjoya

Lisette Bierman

Groenlingstraat 16

1706 BL Heerhugowaard

0626796559

info@enjoyavoeding.nl