Algemeen · 26. maart 2020
Wat een bizarre tijd beleven wij met zijn allen! De één knokt voor zijn leven, of helpt de maatschappij draaiende te houden, de ander moet ineens met kinderen thuis alle ballen hoog zien te houden. Voor niemand is deze crisis fijn. We moeten ermee dealen en er het beste van maken. Deze periode brengt stress en onzekerheid met zich mee en dit heeft invloed op je gemoedstoestand en vitaliteit. Hoe kunnen we hier het beste mee omgaan en hoe zorg je in deze tijd het beste voor jezelf?

Lunch · 12. maart 2020
Wraps zijn de perfecte manier om meer groente binnen te krijgen tijdens de lunch. Ik at deze vanmiddag en ik was zo enthousiast dat ik het recept meteen met jullie wilde delen. Ik gebruikte een wrap waarin wortel is verwerkt. Niet perse heel veel beter dan een volkoren wrap, maar afwisseling is belangrijk. Ik smeerde er lekker dik wat hummus op, daaroverheen spinazie, zwarte bonen en geraspte bietjes. Ik at 2 van deze (kleine)wraps. Even in folie inpakken en je heb een gezonde lunch to go.

Tussendoortjes · 05. maart 2020
We gaan al bijna richting de lente!! Zo fijn! Helaas zijn we er nog niet en is dat ook erg te merken in de virussen die rond zwerven. Veel mensen zijn geveld door de griep en natuurlijk heerst nu ook het coronavirus in ons land. Laten we allemaal goed voor ons zelf zorgen. Wat extra vitamientjes kan zeker geen kwaad. Ik stop ze graag in een smoothie. In deze smoothie zit maar liefst 50 gram spinazie verwerkt zonder dat je het echt proeft. Mijn kinderen smullen ervan.

Ontbijt · 27. februari 2020
Havermout, een lekker warm ontbijtje. Heerlijk om te eten op dagen zoals deze. Een havermout ontbijtje maken kost meestal wat tijd, en die hebben (nemen) we vaak niet. Dit havermout ontbijt maak je in een handomdraai en zet je de avond van te voren al klaar in de koelkast. De ochtend zelf even opwarmen en klaar.

Lunch · 20. februari 2020
Lunchen met meer groenten kan je bijvoorbeeld doen door een salade te eten. Ik verrijk mijn salade altijd met koolhydraten (pasta/ couscous/ rijst), eiwitten (noten, vlees(vervanger), ei) en vetten (olie, avocado, noten). Nu vond ik iets nieuws in de supermarkt. Linzenpasta. Pasta gemaakt van rode linzen. Die heb ik getest en ik vind ze erg lekker. Linzen zitten boordevol eiwitten en de smaak is vrijwel hetzelfde als gewone pasta. Een aanrader dus...

Algemeen · 13. februari 2020
Dat ik veel ben afgevallen is (bijna) niemand ontgaan. Maar veel mensen vragen zich af “Hoe heb je dat gedaan?” Geen crashdieet. Ik heb mijzelf niet uitgehongerd. Ik heb genoten van elke maaltijd. Alleen heb ik hele duidelijke keuzes gemaakt. Natuurlijk hebben er ook moeilijke momenten bijgezeten en die kom ik zelfs nu nog regelmatig tegen. Ik vertel jullie graag hoe de jaren zijn verlopen en neem jullie mee in mijn afvalproces…

Lunch · 06. februari 2020
Brood, Wat moet men nou vinden van brood. De een zegt "je moet brood laten staan om af te vallen", de ander eet 8 boterhammen per dag en komt geen gram aan. Persoonlijk vind ik dat brood in een gezond voedingspatroon thuishoort.

Diner · 30. januari 2020
Pizza... Love it!! Mijn klanten adviseer ik altijd om een pizza te vervangen voor een volkoren wrap en die beleggen als pizza. Dat scheelt een hele boel calorieën. En vaak zijn de diepvries pizza's gemaakt van witmeel en rijkelijk belegd met producten die veel verzadigde (slechte) vetten bevatten. Een wrap is een prima alternatief. Nu kwam ik laatst in de supermarkt en ik zag deze bodem in het schap liggen. Prima bodem! Iets dikker dan een wrap, fijne ingrediënten en lekker!

Tussendoortjes · 23. januari 2020
Zoete aardappelballetjes. Een leuke snack om te serveren als je visite krijgt, maar ook gewoon lekker om af en toe tussendoor te snoepen. Door de zoete aardappel en walnoten zeer voedzaam, hier heeft je lichaam echt iets aan. Het lijkt veel werk om ze te maken, maar eigenlijk zit de meeste tijd in het bakken in de oven. Probeer ze eens, je zult verrast zijn van de lekkere smaakcombinatie. Handig weetje: Je kunt ze gerust 4 dagen in de koelkast bewaren.

Diner · 16. januari 2020
Dit recept staat binnen no time op tafel. Lekker, voedzaam en snel. Eet je liever vegetarisch, vervang kipfilet dan voor vegetarische kipstukjes. Eet je helemaal geen dierlijke producten vervang dan de zuivelspread voor de creamy violife (oa te koop bij de ah) Bon appetit!

Meer weergeven

Enjoya

Lisette Bethlehem-Bierman

Buitenkruier 69

1841 EP Stompetoren

0626796559

info@enjoyavoeding.nl