Tussendoortjes · 14. augustus 2020
Dit recept kwam ik tegen en ik vond ze er zo vrolijk en lekker uitzien. Ik ben alleen niet echt een bietjes fan. Maar toch dacht ik, let's try, ze zijn zo gezond en ik wil het meer in mijn voedingspatroon toevoegen! Ze vielen mij niet tegen. Ik had ze iets zoeter verwacht, maar de bietjessmaak was prima te doen. Zelf zou ik ze dus de volgende keer met meer dadels maken. Vandaar in mijn recept ook meer dadels, dan in het originele recept. Ze zijn zo gemaakt en ook prima in de vriezer te bewaren.

Tussendoortjes · 11. augustus 2020
Mijn 15 favorieten gezonde tussendoortjes Niet iedereen vindt het fijn een tussendoortje te eten. Sommige eten liever 3 grote maaltijden per dag. Dan is dit artikel natuurlijk overbodig. Maar als je net als ik houdt van snacken dan is het wel fijn om te weten wat nou precies verantwoorde tussendoortjes zijn. De meeste stop je gemakkelijk in je tas. Zelf zorg ik er altijd voor dat ik een snack mee heb in mijn tas als ik de deur uit ga. Wat zijn mijn favorieten.. lees je mee??

Diner · 06. augustus 2020
Nasi is op veel verschillende manieren te maken. Wat ik nog veel om mij heen zie, is dat het kruiden(sausje) uit een zakje of pakje gehaald wordt. Bijvoorbeeld die van Conimex of Honig. Makkelijk, maar zo ontzettend zout en vol met stoffen die je lichaam niet nodig heeft! Zonde toch? Je kunt je kruidenmengsel echt heel goed zelf kunt samenstellen. Je hebt alleen het juiste recept nodig. Deze is gemakkelijk is en een stuk gezonder dan de pakjes en zakjes. Op naar de supermarkt voor wat kruiden...

Wat ik eet op een dag · 04. augustus 2020
Weer een nieuwe "wat ik eet op een dag". Vandaag is niet een hele bijzondere dag. Een vakantiedag voor de kinderen. Ik heb een aantal weken de teugels wat meer laten vieren, toen heb want minder gezonde keuzes gemaakt. Ik probeer nu weer de 80/20 regel toe te passen. In het weekend wat losser, en door de weeks voornamelijk gezond. Kijken jullie met mij mee wat ik eet op een doordeweekse dinsdag?!

Lunch · 31. juli 2020
Ik gaf je in mijn blog over pindakaas wat handvatten om je keuze te maken tussen de verschillende soorten pindakaas. Maar een pindakaas zelf maken is eigenlijk ook super makkelijk. Het enige wat je nodig hebt is pinda's en een keukenmachine. In dit recept gebruik ik amandelen en cashewnoten voor een notenpasta. Maar dit recept is ook hetzelfde uit te voeren met pinda's.

Onder de loep · 29. juli 2020
Pinda's, waarom zijn ze eigenlijk zo goed voor je? Pinda’s worden vaak gezien als noten, dat zijn ze alleen niet. Pinda’s zijn peulvruchten. Ze groeien aan een struik met stengels die naar beneden buigen en onder de grond verder groeien. Daar ontwikkelt zich een peul met zaden: een dop gevuld met pinda’s. Als je allergisch bent voor noten, ben je niet per se ook allergisch voor pinda's.

Review · 27. juli 2020
Pindakaas is een veel gegeten broodbeleg. You love it, or hate it. Een plakkerige substantie die niet iedereen als prettig ervaart. Zelf ben ik groot fan van pindakaas. In combinatie met hagelslag of met banaan is mijn favoriet, maar met sambal vind ik het ook erg lekker! Je kan nog veel meer met pindakaas, het is lekker op een cracker/ rijstwafel of door je havermoutpap, maar ook door een smoothie is het heerlijk. Ik leg weer wat soorten naast elkaar, lees je mee..?

Ontbijt · 24. juli 2020
Een heerlijk en voedzaam ontbijtje, die je de avond daarvoor al in de koelkast zet. 'S morgens is hij na het toevoegen van wat toppings ready to eat! Dit ontbijt vult goed en zit boordevol gezonde voedingsstoffen. Heerlijk om je dag daarmee te starten!

Algemeen · 22. juli 2020
Kijk deze dame eens shinen!! Ze is hier maar liefst 10 kilo afgevallen, wat een topper! En ze gaat nog even door, de teller staat nu op -12 kilo. Wat een doorzetter! Ik heb haar een poos geleden mogen begeleiden. Ze kwam zich wekelijks bij mij wegen en kreeg dan een nieuw, op haar persoonlijk afgestemd weekmenu mee. Ze behaalde goede resultaten, maar bleef uiteindelijk ergens haken. Op dat moment was ze er nog niet helemaal klaar voor. Drie maanden geleden pakte ze zelf de draad weer op.

Lunch · 16. juli 2020
Een heerlijke pompoenspread voor op brood, voor op een cracker of om in te dippen. Maak van je brood een groentefeestje. ♡ De pompoen heeft een lage energetische waarde (weinig calorieën), maar bevat veel vezels. Hartstikke goed voor de spijsvertering. Pompoen is ook rijk aan calcium, ijzer, vitamine C en E. Vooral de oranje pompoen zit vol met bètacaroteen wat in het lichaam wordt omgezet naar vitamine A. Zo gemaakt en lekker fris qua smaak.

Meer weergeven

Enjoya

Lisette Bethlehem-Bierman

Buitenkruier 81

1841 EP Stompetoren

0626796559

info@enjoyavoeding.nl